Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2015 22:02 - Спрете вече със спекулациите и насаждането на омраза
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 5663 Коментари: 22 Гласове:
25

Последна промяна: 01.10.2015 22:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Тероризмът прилича на отровна змия, плашеща всички нормални хора...

Но вече трябва да се разбере и каже много ясно, че никой, по никакъв повод и под никакъв предлог не може да защитава тероризма и терористите. Терорът и насилието са гнет, който не може и не трябва да бъде свързван, с която и да е религия. Също така е немислимо да се говори за ислямски тероризъм.

Защото, за да се твърди, че е ислямски, значи, че мюсюлманинът върши това с позволението на ислямската религия. Всъщност ислямът не разрешава тероризма. А мюсюлманинът не очаква помощ от терористи и тероризма.

Това го забраняват както знаменията (айетите) на Свещения Коран, така и думите на Пратеника Мухаммед (хадисите).

Ако желаете, нека заедно да погледнем какви са предписанията на знаменията и хадисите в тази връзка. Нека видим как се разглежда убийството и как убийството на един човек се сравнява с убийството на всички хора.

Предупреждението в знамението на свещения Коран, сура Маиде, ни кара сериозно да се замислим. В Корана се повелява: "Който убие човек без право, сякаш е убил всички хора. А който спаси човек, той сякаш е спасил всички хора."

Ето това е знамението и мярката за мюсюлманина. Той е човек, който не само, че не смее да извърши терористичен акт, а дори не може да бъде причина за убийството на един-единствен човек! Защото убийството на един човек без право сякаш е убийство на всички хора и отговорността тежи на раменете на убиеца.

И още нещо - мюсюлманинът не разглежда убийството на един човек само като убийство на всички хора - напротив, вижда спасяването на един човек като спасение на човечеството. Той се стреми не към убийство, а към спасение.

Моля ви, с поставена ръка върху гърдите, чистосърдечно, отговорете ми, може ли човек вярвайки по този начин да бъде терорист?! Може ли да се говори за ислямски тероризъм? Ако някой извърши това - то или не е мюсюлманин – а го прави с цел да опетни религията, или не познава исляма. И в двата случая тероризмът не може да се свързва с исляма и мюсюлманинът не може да бъде терорист.

image 

А сега нека да видим какви са думите на Пророка Мухаммед (Бог да го благослови и с мир да го дари). Какви поуки и напътствия ни дава той: "Никой от вас да не посочва другиго с оръжието си!"

Не да стреля, а дори да не посочва с оръжие някого. Например, ако някой ви попита "Къде е еди-кой си?", и вие го посочите с оръжието си и отговорите: "Ето, там е!", то проявявате неподчинение на думите на Пророка, което не подобава на един мюсюлманин.

Това е така, защото с оръжие се причинява смърт и всичко, което напомня за това, не е позволено на мюсюлманина. Пророка (Бог да го благослови и с мир да го дари) не разрешава това. Ако някой престъпи тази повеля, то значи, че не се съобразява с Пророка и не му се подчинява.

Ако е така, може ли да говорим за ислямски тероризъм и може ли един мюсюлманин да бъде терорист?...

Не забравяйте, че ние вярваме, че убийството на един човек е равно на убийството на всички хора. Какво благодеяние трябва да извърши вярващият, за да плати греха си, ако не се вслуша в този цитат от Корана? Какво добро трябва да стори, за да се спаси от отговорността пред неподчинението на Пратеника?

Затова, отново ще повторя и би било добре да се спре със спекулациите, ИСЛЯМЪТ ЗАБРАНЯВА ТЕРОРИЗМА и МЮСЮЛМАНИНЪТ НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ТЕРОРИСТ!...

image





Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. didanov - много хубаво казано
01.10.2015 22:15
защото всички души на този свят са като скачени съдове - части от едно цяло, религиите са само различните дрехи с които сме облечени, както и различния цвят на кожата и т.н. този духовен и космичен закон е закодиран в исляма, както и във всички останали религии. Но свободата на избора и по-точно на свободното тълкуване остава, което само по себе си довежда до днешните противоречия.
поздрави
цитирай
2. dinkov - Динков
01.10.2015 23:53
ikra - няма лоши религии, има лоши хора. Религиите дават ценностна система на човека. В исляма аз лично не харесвам, че дава право да се убива в името на Алах, а в католицизма, че можеш срещу индулгенция, да си откупиш срещу пари греховете. По-добре не убивай, защото никой човек не би трябвало да лишава друг човек от живот. Животът е безценен Божи дар (без значение на кой Бог се кланяш) и никой няма право да посяга на него, или когато натрупаш грехове и си платиш ставаш праведен. Нещо според моята ценностна система дадена ми от родителите ми ( Бог да ги прости) не се връзва. По-добре любов, отколкото да се трепем.
Поздрав.
Ицко
цитирай
3. ikra - Проблема идва от там, че всеки се ОПИТВА да тълкува...
01.10.2015 23:58
didanov написа:
защото всички души на този свят са като скачени съдове - части от едно цяло, религиите са само различните дрехи с които сме облечени, както и различния цвят на кожата и т.н. този духовен и космичен закон е закодиран в исляма, както и във всички останали религии. Но свободата на избора и по-точно на свободното тълкуване остава, което само по себе си довежда до днешните противоречия.
поздрави

Така е. Но трябва да се разбере един път за винаги, че нито Коранът, нито пък Библията са роман, за да бъдат четени докато се ядат пуканки.
цитирай
4. ikra - Хората са най-различни...
02.10.2015 00:31
dinkov написа:
ikra - няма лоши религии, има лоши хора. Религиите дават ценностна система на човека. В исляма аз лично не харесвам, че дава право да се убива в името на Алах, а в католицизма, че можеш срещу индулгенция, да си откупиш срещу пари греховете. По-добре не убивай, защото никой човек не би трябвало да лишава друг човек от живот. Животът е безценен Божи дар (без значение на кой Бог се кланяш) и никой няма право да посяга на него, или когато натрупаш грехове и си платиш ставаш праведен. Нещо според моята ценностна система дадена ми от родителите ми ( Бог да ги прости) не се връзва. По-добре любов, отколкото да се трепем.
Поздрав.
Ицко

Прочетете по-задълбочено темата...
цитирай
5. ikra - Ислямът дава юридическо право на дадено лице да поиска наказание от същия вид за стореното спрямо него злодеяние.
02.10.2015 00:36
Ислямът дава юридическо право на дадено лице да поиска наказание от същия вид за стореното спрямо него злодеяние. Защото справедливостта и уважението са ценности, които трябва да се спазват и почитат взаимно (Коран; 2: 94). Наред с това обаче този принцип не означава, че на злото трябва да се отвръща със зло, поради което Коранът призовава вярващите да прощават злините на останалите и счита това за една достойна постъпка.
В Корана се казва: “Възмездието за злина е злина като нея. А който извинява и се помирява, неговата награда е при Аллах. Не обича Той угнетителите.” (42:40)
“А който търпи и прощава, това е от значимите дела.” (42:43)
цитирай
6. ikra - В библейските текстове има нещо подобно...
02.10.2015 00:38
В библейските текстове има нещо подобно: “Който удари човек смъртоносно, непременно да се умъртви... Който удари баща си или майка си непременно да се умъртви. Който открадне човек и го продаде, или ако откраднатият се намери в ръката му, той непременно да се умъртви.” (Изход, 21:12, 15-16)
Само че в тях не е предвидена прошка. Но в исляма, от една страна, се заповядва възмездието, а от друга страна, то отпада при положение, че един от родителите или настойниците се съгласи на отплата или прости на престъпника.
цитирай
7. ikra - Според Тората:
02.10.2015 00:42
“Но ако последва повреда, тогава да отсъдиш живот за живот, око за око, зъб за зъб, ръка за ръка, нога за нога, изгаряне за изгаряне, рана за рана, удар за удар.” (Изход, 21:24-25)
“Да го не пожали окото ти; живот ще се даде за живот, око за око, зъб за зъб, ръка за ръка, нога за нога.” (Второзаконие, 19:21; Левит, 24:20)
“Нито да взимате някакъв откуп за живота на убиеца, който като виновен заслужава смърт; но непременно той да се умъртви.” (Числа, 35:31)

Според Тората не е възможно наказанието за предумишлено убийство да се избегне чрез отплата.
цитирай
8. ikra - Най-обширното знамение в Свещения Коран за убийството и наказанието е следното:
02.10.2015 00:46
“О, вярващи, вам е предписано възмездие за убитите, свободен – за свободен и роб – за роб, и жена – за жена. А който получи опрощение от своя брат, да го получи според обичая, а той да му се издължи с добрина. Това е облекчение и милост от вашия Господ. А който след това престъпи, за него има болезнено наказание.” (Коран; 2:178)
Това знамение разкрива, че възмездието е задължително, че това задължение може да отпадне само ако близките простят прегрешението, че прошката е по-добро и подходящо решение и че е възможна отплата за убийството.
цитирай
9. ikra - Ислям означава Мир
02.10.2015 01:02
Хора, които се правят на мюсюлмани и казват, че „вършат всичко това в името на Аллах”, и стават живи бомби, самоубиват се сред невинни хора, пълнят експлозиви в автомобили и ги взривяват сред невинни и нищо неочакващи жени и деца, а напоследък унищожават и храмове… Подобни действия е невъзможно да бъдат одобрени нито от Корана, нито от сюннета (традициите) на Последния Пратеник. Подобни негативни действия никога не са били и не могат да бъдат част от повелите на Корана и традициите на Пратеника.
цитирай
10. ikra - Още от Свещения Коран:
02.10.2015 01:12
“Аллах не ви забранява да се отнасяте с добро и да постъпвате справедливо към онези, които не воюват с вас в религията и не ви прогонват от домовете ви. Аллах обича справедливите”. (60: 8)
"Отвърни на злината с добрина! Ние повече знаем какво описват". (23: 96)
цитирай
11. ikra - Всеки път го повтарям, но не знам защо преповтаряте своята грешка
02.10.2015 09:47
Няколкократно изрично споменавам, че коментари, които нямат връзка с темата, няма да бъдат допускани. После хленчите защо коментарите ви не са допуснати. Просто не се насилвайте да пишете фантасмагориите си там където ви скимне. Как по-ясно да се изразя не знам...
Приятен ден!
цитирай
12. flymore - И на мен много ми се ще да се спре...
02.10.2015 17:08
Много коректен и подбран постинг!
Лека вечер, Икра!
цитирай
13. ikra - Благодаря ви!
02.10.2015 20:49
flymore написа:
Много коректен и подбран постинг!
Лека вечер, Икра!

Приятна вечер :)
цитирай
14. dinkov - Динков
03.10.2015 00:18
ikra - не ме разбирай погрешно. Ако някой иска да ме убие, аз няма да се съглася. А ако бъда принуден... ще убия. Това е самоотбрана. Въпреки това Закона на талиона не го приемам. Дано Господ да помага, никога да не го прилагам.
Не знаех, че си мюсюлманин, а може би мюсюлманка. Но за мен вярата която изповядваш няма никакво значение. Това си е твое право. Важно е какъв си като човек, а не вярата. Всички религии когато дават ценностна система имат място при човеците.
По повод постинга - "Спрете вече със спекулациите и насаждането на омраза". Подкрепям те напълно. Между другото, нещо лично за семейството ми. Едната племеничка, на брат ми дъщеря се омъжи за мюсюлманин. Изобщо е нямало дилема дали е правилно или не. Важното е те да са щастливи. Ама ако знаеш какъв хубав внук има брат ми. Е и аз съм нещо като дядо-чичо :))) Фук-фук :))) Да е жив и здрав и да стане добър човек, а каква религия ще изповядва, майка му и баща му решиха да го запознаят и с двете, а когато порасне, ако иска той да си определи сам. Такива ми ти работи. За постинга още вчера ти сложих +.
Айде лека нощ, че стана късно.
Ицко
цитирай
15. stela50 - Не познавам Корана, но познавам много добри хора,
03.10.2015 00:33
които изповядват тази религия... ужасно е, когато нещо лично
като вярата, се използва за политически цели...
споделям думите на първия коментирал постинга - didanov :
... " религиите са само различните дрехи с които сме облечени,
както и различния цвят на кожата и т.н. този духовен и космичен
закон е закодиран в исляма, както и във всички останали религии.
Но свободата на избора и по-точно на свободното тълкуване остава,
което само по себе си довежда до днешните противоречия." ...
Поздрави !
цитирай
16. ikra - Благодаря за подкрепата и плюса :)
03.10.2015 01:00
dinkov написа:
ikra - не ме разбирай погрешно. Ако някой иска да ме убие, аз няма да се съглася. А ако бъда принуден... ще убия. Това е самоотбрана. Въпреки това Закона на талиона не го приемам. Дано Господ да помага, никога да не го прилагам.
Не знаех, че си мюсюлманин, а може би мюсюлманка. Но за мен вярата която изповядваш няма никакво значение. Това си е твое право. Важно е какъв си като човек, а не вярата. Всички религии когато дават ценностна система имат място при човеците.
По повод постинга - "Спрете вече със спекулациите и насаждането на омраза". Подкрепям те напълно. Между другото, нещо лично за семейството ми. Едната племеничка, на брат ми дъщеря се омъжи за мюсюлманин. Изобщо е нямало дилема дали е правилно или не. Важното е те да са щастливи. Ама ако знаеш какъв хубав внук има брат ми. Е и аз съм нещо като дядо-чичо :))) Фук-фук :))) Да е жив и здрав и да стане добър човек, а каква религия ще изповядва, майка му и баща му решиха да го запознаят и с двете, а когато порасне, ако иска той да си определи сам. Такива ми ти работи. За постинга още вчера ти сложих +.
Айде лека нощ, че стана късно.
Ицко

Лека нощ! :)
цитирай
17. ikra - Благодаря!
03.10.2015 01:01
stela50 написа:
които изповядват тази религия... ужасно е, когато нещо лично
като вярата, се използва за политически цели...
споделям думите на първия коментирал постинга - didanov :
... " религиите са само различните дрехи с които сме облечени,
както и различния цвят на кожата и т.н. този духовен и космичен
закон е закодиран в исляма, както и във всички останали религии.
Но свободата на избора и по-точно на свободното тълкуване остава,
което само по себе си довежда до днешните противоречия." ...
Поздрави !

Спокойна вечер :)
цитирай
18. hel - Няма лоша религия. Страшно е про...
03.10.2015 09:01
Няма лоша религия. Страшно е противопоставянето. Страшна е нетолерантността. Има и християни, и мюсюлмани, които са крайни във вярванията и не признават други религии. Това е страшно! Науката вече потвърждава и доказва много от твърденията на религиите. Те са спуснати от едно място и вярвам, че нито един свещен текст не проповядва противопоставяне на религии. Другото е от хората.
цитирай
19. zaw12929 - Врене е да мислим и да разберем: И...
03.10.2015 14:31
Врене е да мислим и да разберем: Ислямска държава зад завесата на ислямизма- рожба на Корана ли е или е творение на Чуждоземни сили за чуждоземни цели?!Не е плод на религия, но... буди тревога...
цитирай
20. ikra - Не случайно се създават различни настроения и се правят внушения...
03.10.2015 14:33
hel написа:
Няма лоша религия. Страшно е противопоставянето. Страшна е нетолерантността. Има и християни, и мюсюлмани, които са крайни във вярванията и не признават други религии. Това е страшно! Науката вече потвърждава и доказва много от твърденията на религиите. Те са спуснати от едно място и вярвам, че нито един свещен текст не проповядва противопоставяне на религии. Другото е от хората.

Не случайно се създават различни настроения и се правят внушения, насърчаващи към ненавист и озлобяване - целта е именно противопоставяне и омраза. От това няма полза обикновения човек, а онези, които печелят огромни средства и дивиденти. Лошото е, че голяма част от хората се подвеждат и смятат, че всичко, което им се представя от масмедиите е чистата истина.
Приятен ден :)
цитирай
21. ikra - Време е наистина вече да се проумее и да се спре да се спекулира
03.10.2015 14:51
zaw12929 написа:
Врене е да мислим и да разберем: Ислямска държава зад завесата на ислямизма- рожба на Корана ли е или е творение на Чуждоземни сили за чуждоземни цели?!Не е плод на религия, но... буди тревога...

Надявам се хората търсещи истината да проумеят, че всичко, което се случва с цел опетняване на мюсюлманите е скалъпено - било то 11 септември, било то ИДИЛ (не мога да ги нарека държава, камо ли ислямска, нито пък мюсюлмани, защото са просто платени зверове, които нарушават всички принципи на религията). Надявам се сте гледали филмите за 11 септември и ви е станало ясно за какво иде реч и кой има полза от всичките тези конфликти.
Ислям означава МИР. Мир със себе си и с околните. Не мога да възприема хора, които целта им е да насаждат омраза и да скарват хората - да правят разяснение за религията - било то християнство, било то ислям. Религията приканва към духовно израстване, а не към завоюване на територии. Религията се приема с вътрешно убеждение, а не насилствено - защото тогава си губи своята смисъл.
Приятен ден :)
цитирай
22. ikra - Днес в глобалния свят, в който живеем...
03.10.2015 15:05
Днес в глобалния свят, в който живеем, всеки трябва да има възможност да изпълнява своята религия свободно без да бъде постоянно унижаван и нападан. Нека смирението ни надделее над егоизма и злобата. Живеем в един мимолетен свят - не е необходимо да има вражда помежду ни. Отивайки си от този свят отнасяме със себе си само нашите дела - било то праведни или грешни. Нека се замислим върху личното ни духовно израстване, морал и добродетели, вместо само да гледаме другите и да ги нападаме. От това нищо не печелим. Ако не се научим на добродетели и не подобрим ценностната ни система - то обществото ще страда, каквато е и реалната картина. Сплетните, караниците, нападките, клюките, езикът на омразата се е превърнал в ежедневие, в начин на живот, а това е много тъжно и жалко...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4757589
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031