Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2012 10:13 - Замъкът Херренхимзее - баварският Версай.
Автор: krysy Категория: Хоби   
Прочетен: 7237 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
Сред неповторимия ландшафт на около 80 км от Мюнхен, на голям остров сред езерото Кимзее по заповед на крал Лудвиг II и в съответствие с неговия грандиозен замисъл бил издигнат замъка Херренкимзее. Това е последния и най-скъпо струващ от всички замъци, издигнати  за краля. 
Лудвиг II строи този замък, за да се "спаси"
от светския живот, баловете, развлеченията, придворните. Това е място за уединение, където самотният крал можел да избяга от реалността и да се потопи в света на пълното блаженство. Подобно на "Нойшванщайн" и тук кралят не искал двореца да бъде посещаван от простосмъртни.


image

image

image      Замъкът Херренкимзее трябвало да символизира абсолютната монархия. "Той трябва, - писал краля в своите бележки, - да стане, в известен смисъл, Храм на Славата, в който да провеждам празници в чест на Людовик XIV". Първият камък в основите бил поставен на 21 май 1878 г. Архитектът бил Гeopг Долман. Три години по-късно замъкът в основни линии бил завършен.  През 1884 г. крал Лудвиг II наредил да му покажат двореца и парка през нощта, при включени електрически прожектори. И само веднъж, през есента на 1885 г., монархът прекарал в «своя Версай» цели девет дни.


image

image


  В замъка Херренкимзее били завършени само най-важните помещения, дворецът като цяло останал недовършен. Фасадата на парка била точно копие на парковата фасада във Версай. Две години след смъртта на краля паркът и замъкът били отворени за посетители.

image

image


Изворът на Латона
     Карл фон Ефнер успял само частично да осъществи плана по изграждането на парка Херренкимзее. Липовите алеи на изток и на запад от замъка излизат на брега на езерото и определят симетрията на цялата композиция. В подножието на голямата стълба под открито небе е изграден френски парк  със стилизирани цветни лехи, пътеки и цели килими-орнаменти от паркови насаждения.  Сред живите ограждения на лехите,  привличат вниманието два мраморни фонтана, които Йохан Непомук Гаутман украсил с двойки женски фигури: Диана и Венера, Амфитрита и Флора. В центъра на парка гордо се издига неотдавна възстановения фонтан, дело на Гаутман (1883 г.)  - «Изворът на Латона», копие на фонтана във Версай. Украсяващите фонтана фигури на жаби, костенурки и амфибии отначало били позлатени.

image

image


Вестибюлът
    В него се влиза от парка. Вътре ви приветства внушителната фигура на паун - работа на  Тиери и Бройл. Царствената птица от бронз, покрита със син емайл, напоминя за Бурбоните, а също и за особената склонност на краля към Изтока.

image


Стълбата
Тя е копие на прочутата стълба на Посланниците, която построил във Версай  Франсоа д"Орбей за «Краля-Слънце» . Лудвиг II се  стремял не към сляпо подражание, а по-скоро към пресъздаване « духа на стила». Под леката конструкция на съвременния стъклен покрив благородните материали и богатите живописни украси създават празнично настроение. Фигурите на Диана и двете нимфи в нишата са изготвени в ателието на Филип Перон. Картините са на художниците Франц Виндман и Людвиг Лескер. Искрящите  кристални полилеи са произведени от виенската фирма Лобмайер.

image


image

Първи коридор
    От стълбата се открива анфилада към парадните покои, проектирана от Георг Долман и Франц Виндман в стил Людовик XIV - така наречените «Големи апартаменти». По образец на Версай, редицата помещения започва с «Гвардейската зала», където са изложени алебардите на кралската стража. За времената на Людовик XIV разказват картините в бяло-златиста тоналност. Таванът, изрисуван от Вилхелм Гаушилд, изобразява тържествуващите богове Бакхус и Церера. Тук е разположен шкаф в стил Бул - ценно произведение на ръчната изработка  - с апликации от корубата на костенурка и богат на орнаменти позлатен фурнир.

image


Втори коридор
   Образът на Людовик XIV преобладава и тук.  Бронзовата конна статуя е създадена от Филип Перон. За модел на коня послужил любимия кон на Лудвиг II.

image


Парадната стая за отдих
«Сърцето» и идеалният център на двореца поразява със своя разкош. Това било помещение за сутрешни  и вечерни аудиенции - истински образец на преклонението пред Людовик XIV. Както писал Лудвиг II: “Тук е позволено да царуват само инициалите «Л.Л.» и лилиите на Бурбоните - онзи господар, който за мен е посредник на милостта Божия».

image


Залата на съвета
  Таванът е изрисуван от Швойзер (1883 г.), и изобразява Меркурий, който раздава съвети  на хората от  олимпийската обител на боговете.
И отново преобладаващ мотив в украсата на помещението е  образа на Людовик XIV - в придворните сцени, преди всичко, на голямото платно на Жюл Жюри - копие на Хиацинта Риго. Драпериите от синьо кадифе са украсени с лилиите на Бурбоните.

image


Астрономическия часовник
   Така наречения «Каменен часовник» - астрономически часовник  с изображения на Земята, Слънцето, Луната и знаците на Зодиака, се отнася към историческите часовници, поръчани от краля Лудвиг II на мюнхенския часовникар  Карл Швайцер.

image


 
Огледалната зала
на "Херенхимзее" е оборудвана в периода 1879 - 1881 година, по проект на Георг Долман като точно копие на "Галери де Гласе" във Версай. По версайски образец са оформени и други две помещения. Залата на войните и Залата на мира са украсени с големи многофигурни композиции под формата на алегории, представящи Мира и Войната. Цялата вълшебна красота и топъл блясък на това помещение се проявяват през лятото, когато в края на всяка седмица се запалват 2000 свещи, звучи празнична музика и блестят 33 полилея и 44 свещника.

image

image


Залите на мира и на войната
    Украсени с мрамор и многофигурни композиции във вид на алегории, двете помещения  представляват Мира и Войната. Ескизите са създадени от Юлиус Франк, Йозеф Мунш и Вилхелм Рьоге.

image


Спалнята
     Част от големите официални апартаменти са и  жилищните покои на Лудвиг II. Стените са изпълнени в стил рококо и подражават на покоите на Луи ХIV. В спалнята господства синият цвят - любим на баварския монарх. Разкошният позлатен креват е изрисуван със сцени, изобразяващи Венера и Адонис. Тоалетната е изработена от майсенски порцелан. По изобилие и богатство на украсата спалнята на дворца Херренкимзее превъзхожда версайския оригинал. Господстващо място в стаята заема разкошното легло с размери 3 х 2,6 м. Три години преди залагането на фундамента били поръчани скъпите тъкани за него.  Сестрите Дора и Матилда Ерес избродирали балдахина.  Резбата била дело на Филип Перон. Проектът като цяло разработил Юлиус Гофман.  

image

  Ото Щьогер, майсторът, въплътил в живот романтичните светлинни ефекти в пещерата на Венера в замъка Линдерхоф, разработил проекта за синия светилник във формата на кълбо, който заливал кралската спалня с вълшебна, неправдоподобна светлина. 

  image

  Работният кабинет
  Основно място заема бюрото, което е точно копие на знаменитото кралско бюро на колелца, изработено за Лувъра. Както и оригиналът, това писалище е създадено от френските майстори дърворезбари. Зелените кадифени драперии са избродирани със златна шевица. Каминните вази са специална поръчка в порцелановата манифактура в град Севър.
 

image

  Синият салон
  Като очарователен огледален кабинет, с изобилие от украса  в стил рококо, замислил този кабинет Ойген Дролингер. Арабеските, инкрустирани в паркета продължават в богати златни орнаменти във формата на преплетени клони и листа по идея на Франц Паул Штулбергер. Белите декоративни детайли на разкошната камина от майсенски порцелан, мраморната статуя на Юпитер и полилея се съчетават  прекрасно със синьото сияние на драпировката.
 

image

  Порцелановият кабинет
   Това помещение е украсено с всички възможни изискани произведения от майсенски порцелан. С рисунки върху порцелан са покрити не само вратите, но и стените. Масичките, светилниците и вазите, гирляндите от плодове на огледалото при камината,  украсените с цветя полилеи са шедьоври  майсенските майстори.
 

image

  Една от рисунките върху порцелана изобразява женска фигура на трон заобиколена от два ангела. Това е алегория на Историята. На медалиона, който държи единия от ангелите има портрет на Лудвиг II. Това е  единственото изображение на монарха във двореца Херренкимзее. Портретът бил поставен на това място едва след смъртта на краля.

image

  Малката игралная галерея
   Като спомен от «Петит Галери» във Версай било замислено това помещение дълго 20 метра. В нишите са застинали статуи - дело на Йохан Хирт, които изобразяват четирите посоки на света. Ангелчета и добри гении - алегорични изображения на изкуствата и науките, а също и редица герои от гръцката митология (в изрисувания таван на Вилхелм Рьоге и Йозеф Мунх) населяват това помещение.

 

image

      Трапезарията
   Има овална фолма. Копие на Салона в стил рококо на парижкия хотел Субиз. Тук е представено отбраното общество  на XVIII столетие: бюстове на Людовик XV и кралските фаворитки - маркиза де Помпадур, херцогиня де Ментенон, херцогиня Лавалие и графиня Дюбари. Картини на Франц Виндман пресъздават  историята на Амур и Психея.
 

image

image

Както и в замъка Линдерхоф, Лудвиг II наредил масата да може де се предвижва - била сервирана на първия етаж и чрез специален механизъм се издигала на втория - кралят, който странял от хората, само така можел да запази уединението си на трапезата.  Изисканите украшения на масата, а също и полилея са изготвени от майсенски порцелан.

image

  Къпалнята
   По винтова стълба кралят се спускал от стаята си за отдих в къпалнята на първия етаж. Стените били превърнати от художника Йозеф Вайсер в средиземноморска панорама. Тук е и Венера, римската богиня на любовта, заобиколена от своята весела свита. 
 

image

  Стаята за обличане
    До къпалнята е Розовия кабинет, който служел като стая за обличане. Подобно на Синия кабинет, тук присъстват много огледала с позлатената резба по дървото. Изисканите живописни изображения на къпането на Диана и Венера, Нептун и Амфитрита са копия направени от Йозеф Вайсер по картините на Франсоа Буше. Нежните порцеланови полилеи и избродирани с лилии драперии, тапицираната с розова коприна мебел завършват изтънченото очарование на това помещение.

image

 

image

 С построяването на Хорренкимзее приказният крал Лудвиг искал да положи своего рода фундамент за утвърждаването на идеята за истинската монархия - единственнота, по негово мнение, форма на управление на една държава, дадена от Бог.

 




Гласувай:
4
0



1. karambol5 - Благодаря за прекрасната разходка ...
28.08.2012 11:06
Благодаря за прекрасната разходка и увлекателния разказ ;)
цитирай
2. krysy - !
31.08.2012 21:07
karambol5 написа:
Благодаря за прекрасната разходка и увлекателния разказ ;)

И аз благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krysy
Категория: Хоби
Прочетен: 1623876
Постинги: 210
Коментари: 691
Гласове: 3340
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930