Обемните рисунки върху асфалта, е едно от направленията на стрийт арта. Като се използва определен ъгъл на рисуване и перспектива се създава илюзия за обем, благодарение на което рисунките сякаш оживяват...
Уличната живопис е известна в Европа близо от 500 години. Това изкуство се е зародило в Италия заедно с карнавалите и празничните религиозни шествия. Улиците трябвало да се украсяват, а тъй като електрическите гирлянди още не били изобретени, художниците изрисували улиците с подобаваща украса. Появила се професията - улични художници, които пътували от град на град и рисували по площади и улици.
Най-често рисували христиански сюжети от Библията и Мадоната - Божията майка. Затова и изкуството на уличната живопис и днес се нарича "мадонари", в превод от италиански език - "художник, който рисува Мадоната".
Някога мадонари рисували не с цветни тебешири, а с оцветени стърготини, разноцветен пясък и цветя. Тази техника до сега се е запазила в католическите страни — Италия, Испания, в Централна и Южна Америка. Останали са свидетелства, че тези картини са били много популярни сред народа. Понякога в този жанр рисували и истински майстори. Известно е, че по този начин се изхранвал Ел Греко, пътешествайки от Италия към Испания.
Постепенно мадонари започва да изчезва от улиците на италианските градове, и като че ли тяхното изкуство било забравено завинаги.
Преди 50 години се извършва истински преврат в изкуството "мадонари" - хиляди млади художници и студенти от цял свят, преди всичко от Америка и Италия - излизат на улицата с тебешири, специално произведени за целта в стотици оттенъци.
Картините на асфалта стават все по-сложни и често една рисунка художникът рисува няколко дни, даже и седмица.
Последната мода в уличната живопис са триизмерните картини, в духа на компютърната 3D-стилистика. По оживените централни улици на Лондон, Париж, Кьолн, Амстердам и Барселона такива картини вече не са рядкост...
Идеята не е нова - отдавна е известно, че ако по определен начин се изменят пропорциите на рисунката върху асфалта и умело се поставят сенките, то от височината на човешки ръст рисунката става необикновено обемна.
С какво привлича уличната живопис? Първо, с демократизма си - улицата, а не ателието, галерията или музея. Второ, дава уникална възможност на човек, който е далеч от изкуството, да наблюдава непосредствено процеса на създаване на произведението. Трето - със своята краткотрайност.
Същата рисунка гледана от друг ъгъл.
Днес художниците мадонари се ползват с огромна популярност. Най-необичайното свойство на обемните рисунки върху асфалт е, че може да се направи снимка, на която човек, застанал на определено място, може да стане част от композицията.
Момчето отляво е нарисувано...
И маркучът е нарисуван! И водата! Мъжът просто държи свити ръцете си над рисунката.
източник http://www.vokrugsveta.ru/vs/article/6107/
Поздрави от Пи-Ер